Gezocht: vrijwilligers voor activiteiten en Makerspace

Vind jij het leuk om creatief bezig te zijn en kun je anderen enthousiasmeren? De Museumfabriek in Enschede is op zoek naar enthousiaste activiteitenbegeleiders, die het leuk vinden om zich voornamelijk bezig te houden met onze lasercutters (hout & kunststof) en 3D printers en de bezoekers de mogelijkheden hiervan te laten zien.

De Museumfabriek zoekt vrijwillige activiteitenbegeleiders voor lasercutters en 3D printers

De Museumfabriek

De Museumfabriek behoort samen met Rijksmuseum Twenthe tot de grootste musea in het oosten van het land. Twee vooruitstrevende, nauw samenwerkende musea met elk een onderscheidend profiel en elk een eigen doelgroep. De Museumfabriek ontwikkelt zich tot een veelzijdig museum voor families, liefhebbers en professionals over natuur, cultuur, kunst, techniek en wetenschap. Een museum waar je door een microscoop of telescoop kunt turen, waar je je kunt verbazen en waar je kunt leren. Maar ook waar je kunt onderzoeken, creëren, zagen, tekenen, drukken, solderen, monteren en coderen. De Museumfabriek is een museum waar verleden, heden en toekomst met elkaar worden verbonde, en waar je mee kunst doen.

Wat ga jij doen?

In de Makerspace van De Museumfabriek gaan kinderen en volwassenen zelf aan de slag. Als activiteitenbegeleider enthousiasmeer en begeleid je onze bezoekers. Je hebt interesse in en affiniteit met kinderen van verschillende leeftijden (4 – 16 jaar) en weet hen te prikkelen. Je beschikt over natuurlijk overwicht en bent in staat je te verplaatsen in de belevingswereld van kinderen en (groot-) ouders. Jouw taak is om je vooral bezig te houden met onze lasercutters en 3D-printers. Wij zorgen voor een goede instructie, zodat je een goede basis hebt om aan het werk te gaan.

Wat vragen wij?

Wij zoeken vrijwilligers die adequaat en klantgericht kunnen werken en representatief zijn. Gastvrijheid staat voorop! Je kunt je goed in de Nederlandse taal uiten en natuurlijk kun je goed in een team werken. Tot slot ben je minimaal 1 à 2 dagdelen per week beschikbaar met de nadruk op het weekend.

Wat bieden wij jou?

• Een creatieve en inspirerende werkomgeving

• Een Museumkaart

• Een leuk en internationaal team met een informele maar professionele sfeer